בשקט בשקט, בלי ששמים לב, מתפתחת לה תחרות בשני ענפים נוספים בתחום התקשורת (לאחר שענף הסלולאר נפתח לחלוטין לתחרות). התחומים המדוברים הינם האינטרנט והכבלים. אם עד עכשיו התלוננו לא מעט על המחירים הרבים שהיינו צריכים לשלם לדואופול הכבלים של הוט ויס (סכומים שמגיעים ל-300 ₪ בחודש), כיום ניתן למצוא חלופות לא פחות מתאימות במחירים נמוכים יותר. בשוק האינטרנט, אם עד עכשיו היינו צריכים לשלם מחירים גבוהים עבור שימוש במהירויות גבוהות והחברות היחידות שסיפקו את התשתית לאינטרנט היו הוט ובזק גם המשחק הזה השתנה לחלוטין.
באשר לשוק הכבלים, לא מעט פעמים אנחנו שואלים מדוע אנחנו צריכים לשלם על ערוצים שאנחנו לא צופים בהם, ואכן כיום ניתן לרכוש חבילות בסיסיות אצל חבורת הכבלים של הוט ויס ואליהן להוסיף חבילות בהתאם להרגלי הצפייה השונים (למשל יש כאלו שיעדיפו יותר סדרות וסרטים על שידורי ספורט). עם זאת, חשוב לציין כי לדוגמא על כל ממיר שמחזיקים בבית יש לרוב תשלום נוסף חודשי, אולם בהרבה מקרים מציעים את הממירים בחינם, תלוי בחברה וחבילה שרוכשים.
הבשורה החדשה בשוק הכבלים מגיעה מחברת סלקום TV. חברת הסלולאר סלקום השיקה שירות שמתבסס על ערוצי הבסיס של עידן פלוס (ערוצים: 10, 11, 22), בנוסף לכך ניתן למצוא שידורי בסיס של ערוץ הספורט, וכן תכני VOD של סדרות איכותיות, סרטים וכן תוכן שמתאים לילדים. המחיר של סלקום TV הינו 100 ₪ לחודש בלבד.
באשר לשוק האינטרנט, מדובר על בשורה של ממש. אם עד עכשיו היה צריך להתקשר מול חברה שמספקת תשתית וחברה שמספקת שירות אינטרנטי ואז צריך לתאם ביניהם את הכל, כיום כמה מהחברות קיבלו אפשרות לקנות מהוט ומיס את השימוש בתשתית במהירות של 100 מגה. המחירים הינם נמוכים יחסית ושוברים לחלוטין את שוק האינטרנט ויש כניסה של מתחרים חדשים.
שני רפורמות אלו לבד עשויות לחסוך לכל משפחה גם כן מאות שקלים בחודש. כך שצריך למצוא את השירות המתאים ולהחליט עם איזה חברה מעדיפים לעבוד. היתרון הגדול הוא: שכפי שבשוק הסלולאר נלחמים על הלקוחות, גם בענפים הללו נתחיל לראות תחרות אמתית.
התחרות בשוק הכבלים והאינטרנט
כתיבת תגובה